Un dia que rondàvem per allà amb l’Edu Palma, després d’obrir la Caçadors de tresors, vaig pujar fins el bonic collet on comença la normal i la Maite Montilla Vílchez, i em va fer la sensació de que allà, en aquell pany de paret, quedava per obrir encara l’autèntica aresta Brucs, aprofitant un bon mur ben definit i de verticalitat moderada que circula entre les dues vies esmentades.
Imagino que pel fet d’existir ja la normal, que busca el punt més feble de la paret marxant a l’esquerra i després a la dreta, i la posterior apertura de la Maite, aquesta línia no s’ha tingut en compte, i és per la existència d’aquestes dues vies que tan sols contemplava obrir aquesta sense deixar res de material fixe a la paret, cosa que per sort la paret ens ha deixat fer sense massa problemes.
La via és molt bonica, escalant el mur d’una manera lògica i directa, sortint al cim per una fissura breu, amb roca excel.lent en tot moment. Del collet, si mirem amunt, intuirem un forat gros on s’hi posa un friend gran i que ens marca els primers metres de la via.
En aquest cas, hem tingut la sort que la Maite se’n va a la dreta per terreny vertical i difícil, obviant el mur de l’esquerra per on discorre la directa, de roca més cantelluda i dificultat més baixa.
Oberta amb en Pau Tomé.
